درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 27 خرداد 1403 - 15:03   

مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند

  مواد مغذی که ممکن است با افزایش سن از مغز شما محافظت کنند


ادامه ادامه مطلب یک

نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد

  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند

  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


ادامه ادامه مطلب سه

می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند

  می‌سی‌سی‌پی راهنمای از بین بردن مطبوعات آزاد را منتشر می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا سم آلتمن از اوپن‌ای‌آی اخراج شد؟
  مهمترین چالش های ارتباط داخلی طبق گزارش آکسیوس
  بازاریابی به رهبری بنیانگذار: استراتژی بازاریابی B2B برای سال 2024
  نظریه جدیدی نحوه انتقال اطلاعات توسط امواج را شرح می‌دهد
  استراتژی بازاریابی FML چیست؟
  چگونه در همه چیز موفق باشیم
  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها
  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند
  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9979صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 23 فروردین 1393 - 17:56
روابط عمومی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید
محمدرضا غفوری رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت - توجه به اهمیت نقش و جایگاه روابط عمومی ها در ارتباطات سازمانی و مردمی و حوزه های مختلف خبری و اطلاع رسانی، به ویژه روابط عمومی، بر کسی پوشیده نیست. اما آنچه در این میان حایز اهمیت است انتظاری است که از مدیریت این جایگاه و مسئولیت خطیر به ویژه در دولت تدبیر و امید که بر گفتمان و رویکرد عقلانیت و اعتدال استوار است، می رود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در هفتمین بند از «منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید» که در اولین جلسه هیئت دولت یازدهم قرائت شد آمده است "نگاه و هدف خود را به سازمان تحت مدیریت خود محدود نکنم، بلکه تعاملات بین سازمانی و همافزایی های فراسازمانی را مدنظر قرار دهم. در این راه به ویژه با وزارتخانههای همگروه، فراتر از منافع سازمانی و با هدف دستیابی به اهداف ملی همکاری مؤثر داشته باشم."


همچنین بند های 10 و 11 این منشور به مولفه هایی اشاره دارد که بطور مستقیم در حوزه فعالیت های نهاد روابط عمومی قرار می گیرد و آن اینکه "نظرات تخصصی مدیران قبلی، کارمندان، منتقدان و مشاوران مستقل خود را جویا شوم و به آن توجه ویژه کنم" و بند یازدهم که اشعار می دارد "حق مردم در دسترسی به اطلاعات را پاس دارم، شفافیت اطلاعاتی را مبنای عمل قرار دهم؛ در ارایه اطلاعات به آنان و تعامل با رسانهها فعالانه و با رویکرد مثبت عمل کنم و در این مسیر با نظام اطلاعرسانی دولت هماهنگ عمل کنم."


توجه به اهمیت نقش و جایگاه روابط عمومی ها در ارتباطات سازمانی و مردمی و حوزه های مختلف خبری و اطلاع رسانی، به ویژه روابط عمومی، بر کسی پوشیده نیست. اما آنچه در این میان حایز اهمیت است انتظاری است که از مدیریت این جایگاه و مسئولیت خطیر به ویژه در دولت تدبیر و امید که بر گفتمان و رویکرد عقلانیت و اعتدال استوار است، می رود.


پاسخ به این انتظارات را با اتخاذ تدابیر و برنامه های منسجم امید آفرین می توان داد. تقویت و بهبود روند ارتباطی در حوزه های تحت مدیریت و در راستای انعکاس اخبار، برنامه ها، عملکرد و ارتباط و تعامل مستمر، خلاق و پویای دولت تدبیر و امید در این زمره از فعالیت های روابط عمومی ها قرار می گیرد.


بهبود روابط رسانه ای در راستای گسترش اطلاع رسانی و شفاف سازی های مورد نظر در منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از طریق برقراری ارتباط مستمر و موثر با مجموعه دستگاه های اجرایی، مردم، رسانه ها و افکار عمومی بخشی دیگر از انتظاراتی است که از جامعه پرتلاش روابط عمومی کشور می رود. با توجه به توانمندی های تخصصی و برخورداری از روحیه مسئولیت پذیری، سخت کوشی، تعامل گرایی، نقد پذیری و مشورت گرایی، فصل جدیدی از فعالیت های روابط عمومی ها در چارچوب سیاست ها و گفتمان دولت تدبیر و امید آغاز شده است.


اگرچه اعتقاد بر آن است که تأثیر گذاری بر افکار عمومی و تغییر نگرش عموم درمورد یک موضوع، کاری بس مشکل است و هرگز نمی توان نظر شکل گرفته عموم را در ارتباط با یک مسئله مهم به راحتی تغییر داد اما روابط عمومی دارای رابطه ای دوسویه با افکار عمومی است و هم از افکار عمومی نقش می پذیرد و هم می تواند تأثیر گذار باشد. تأثیر گذاری بر افکار عمومی کار ساده ای نیست و این هنر روابط عمومی است که با به کارگیری شیوه های جذاب و کارآمد و بدون توسل به مکر و خدعه، بتواند نقش موثر خود را در روشنگری اذهان عمومی ایفا کند. روابط عمومی برای تأثیرگذاری برافکار عمومی، به «رسانه ها» نیازمند است و از این رو در یکی از تعریف های روابط عمومی، به این مهم اشاره شده است و روابط عمومی را «کاربرد خردمندانه رسانه ها برای تنویر افکار عمومی» تعریف کرده اند. بنابراین، افکار عمومی در ارتباط با مسایلی شکل می گیرد که به دور از ابهام مطرح گردند تا بتوانند موافقان و مخالفانی داشته باشند و به اصطلاح "دوقطبی" و از اهمیت حیاتی در نزد افکار عمومی برخوردار باشد. تأثیرگذاری بر افکار عمومی فرآیندی تخصصی است و مسئول روابط عمومی باید با کاربرد خردمندانه رسانه ها و استفاده از شیوه های درست، در تنویر افکار عمومی و امید آفرینی بکوشد و از طرف دیگر از «افکار عمومی» نیز برای پیشبرد مجموعه کاری خود بهره ببرد تا رشد و اعتلای سازمانی، تحقق منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید و در نهایت موفقیت و پیروزی مجموعه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزیزمان را شاهد باشیم.
 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  امبر دو باتون به عنوان مدیر ارشد ارتباطات جدید گروه رسانه‌ای گاردین منصوب شد


  ادای احترام به دکتر سید وحید عقیلی در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  چالش بازاریابی: از رقبا پیشی بگیرید


  سرمایه‌گذاری استراتژیک در آموزش متخصصان روابط‌عمومی در زمینه هوش مصنوعی


  کریستوفر بلر، ترول لیبرال، علیرغم سرکوب فیس‌بوک و هوش مصنوعی، به پیشروی خود ادامه می‌دهد


  روابط‌عمومی: اسیر توهمات؟ چالش‌ها و راهکارها


  تأثیر شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در آینده شغل روابط‌عمومی


  چرا فرهنگ‌سازی منجر به نتایج می‌شود: توصیه‌هایی از کارآفرینان


  محاسبات و ذخیره‌سازی به سمت لبه حرکت می‌کنند و فناوری اطلاعات باید آماده باشد


  ربات‌های انسان‌نما به دنبال مشاغل تولیدی هستند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد